Bu sayfada Tasarım Kalıpları (Design Patterns) ile ilgili yazılarımı bulabilirsiniz. En baştan itibaren GoF’un 23 Tasarım Kalıbı’nı anlatacağım. Kod örneklerini ise Java’da yazıyorum. Kalıpların örnek kodlarını, C#, Python, C++ vb. farklı nesne-merkezli dillerde yazacak arkadaşlara ihtiyacım var.
Ayrıca buradaki yazıları online bir kitap altında da birleştiriyorum: Tasarım Kalıpları
Her türlü önerileriniz ya da düzeltmeler için bana ulaşırsanız sevinirim.
Tasarım Kalıpları üzerine eğitim almak isterseniz buraya bakabilirsiniz. Bu eğitimi ben veriyorum ve eğitim hem kurumlara yönelik kapalı sınıfta hem de online olarak sunulıuor.
Giriş
- Tasarım Kalıbı Nedir?
- Tasarım Kalıplarını Neden Öğrenelim?
- Tasarım Kalıplarını Nasıl Öğrenelim
- Tasarım Kalıbını Tanımlamak
Yaratımsal Kalıplar (Creational Patterns)
-
Singleton (Tek Nesne)
- Singleton – Tek Nesne Kalıbı
- Singleton – Tek Nesne Kalıbı ve Double-Checked Locking
- Singleton – Tek Nesne Kalıbı ve Double-Checked Locking (devam)
- Singleton – Tek Nesne Kalıbı – Enum Kullanımı
- Singleton – Tek Nesne Kalıbı – Değerlendirme
- Statik Metotlu Sınıf mı Yoksa Singleton mı?- I
- Statik Metotlu Sınıf mı Yoksa Singleton mı? – II
-
Factory Method (Üretici Metot)
-
Abstract Factory (Soyut Üretici)
-
Prototype (Prototip ya da Örnek Nesne)
-
Builder (Oluşturucu)
Yapısal Kalıplar (Structural Patterns)
-
Adapter (Adaptör)
-
Façade (Ön Yüz)
-
Proxy (Vekil)
Toplam görüntülenme sayısı: 4077